skip to Main Content
Business Excellence Finland Oy ammattilaiset@erinomainen.fi

Tiukkoja kysymyksiä Jatkuvasta Parantamisesta

Alla on tiukkoja kysymyksiä Jatkuvaan Parantamiseen liittyen. Kiitos alkuperäisestä listasta kuuluu Kevin J. Dugganille.

Olisipa loistava tilanne, kun kussakin yrityksessä esimiehet ja johto pystyisivät vastaamaan noihin (sujuvasti ja suunnilleen samalla tavalla).

  • Miksi toteutatte Jatkuvaa Parantamista?
  • Mitkä ovat parhaat tavat tehdä sitä?
  • Mistä tiedät, mitä pitää parantaa seuraavaksi?
  • Miksi tähtäät toiminnassa sujuvan virtauksen luomiseen?
  • Mikä aiheuttaa virtauksen häiriintymisen?
  • Miltä palvelu-, tieto- tai valmistava tuotantonne näyttäisi, mikäli olisitte soveltaneet kaikkia Jatkuvan Parantamisen työkaluja?
  • Millä mittareilla näkisitte, että Jatkuva Parantaminen tuottaa hyvää?
  • Miltä toimitusketjusi näyttäisi, mikäli soveltaisit kaikkia Jatkuvan Parantamisen työkaluja?
  • Millä mittareilla pystyisitte osoittamaan, että Jatkuva Parantaminen kannattaa kaikkien osapuolten näkökulmasta?
  • Mihin Jatkuvan Parantamisen matka vie yrityksenne (organisaationne)?

 

Lisäksi pidän tavattomasti tästä Dugganin määritelmästä:

Operational Excellence?

”Each and every employee can see the flow of value to the customer, and fix that flow before it breaks down.”

Lomapohdintaterveisin Päivi Strömmer

Back To Top