skip to Main Content
Business Excellence Finland Oy ammattilaiset@erinomainen.fi

Systemaattisesti ja sydämellä toteutettuja prosessinparannuksia eri toimialueilla.

Olemme tuottaneet viimeisen vuoden aikana yli 700 asiakasparannusta.

Tutustu case-kertomuksiin ja saavutettuihin tuloksiin

Elina Mäkisen

Case-kertomuksia

Toimintajärjestelmän rakentamisesta ja kehittämisestä.

Ota yhteyttä Elinaan!

Elina auttaa teitä laatimaan tai päivittämään toimintajärjestelmänne sellaiseksi, josta on todella hyötyä sekä teille että asiakkaillenne!

elina.makinen (at) erinomainen.fi
P. 050 5900 494

Saavutettuja tuloksia

Katso esimerkkejä asiakkaidemme kanssa saavutetuista tuloksista.

Haluatko kuulla lisää?

Kerromme mielellämme lisää ja esittelemme teidän tarpeitanne ja tilannettanne vastaavia referenssejä.
Ota yhteyttä Päiviin tai Tomiin.

Suunnitteluprosessi

Lähtötilanne

  • Tiimin työntekijät uupuneita, yrittivät parhaansa, mutta se ei tuntunut riittävän
  • Eivät tienneet suoriutumisen onnistumisesta, eivätkä pystyneet kommunikoimaan tilanteesta johdolle
  • Läpimenoaika vähintään 7pv, usein enemmän
  • Keskeneräistä laskutettavaa työtä odottamassa

Mitä tehtiin

  • Arvoketjun kuvaaminen
  • Työkuormien määrittäminen
  • Työtehtävien priorisoiminen
  • Aloitettiin päivittäinen johtaminen

Mitä saavutettiin muutamassa viikossa

  • Työkuormien tasaaminen
  • Läpimenoaikojen lyheneminen 7pv –> 1pv
  • Kassavirtaa 80000€
  • Mittaristo, jolla voidaan seurata ja kommunikoida onnistumista

Lisätietoja:

  • Päivi Strömmer puh. 040 411 5626
  • Tomi Järvinen puh. 050 569 3197

Varaosien toimitusprosessi

Lähtötilanne

  • Asiakastilausten keskimääräinen läpimenoaika 4pv (mediaani)
  • Ihmiset toimivat kukin omalla tavallaan ns. ”asiantuntijan autonomia”

Mitä tehtiin

  • Arvoketjuanalyysi
  • Aloitettiin päivittäinen visuaalinen johtaminen
  • Esimies otti mainiosti roolia toiminnan johtamisesta

Mitä saavutettiin (2 vkoa työpajasta)

  • 95% asiakastilauksista meni läpi saman päivän aikana
  • Tiimi pystyi itse näkemään kokonaisuuden ja ohjaamaan toimintaa

Lisätietoja:

  • Päivi Strömmer puh. 040 411 5626
  • Tomi Järvinen puh. 050 569 3197

Sisäinen palveluprosessi

Lähtötilanne (2.6.2015)

  • 300 keskeneräistä asiakastilausta ja määrä kasvoi koko ajan
  • Kriisitietoisuus korkealla, ei hallinnantunnetta tekemisessä, uupumusta, asiakastyytyväisyys huono

Mitä tehtiin

  • 2 ½ päivän Kaizen Event
  • nykytila, tuleva tila, toimenpiteet
  • Aloitettiin prosessin päivittäinen visuaalinen johtaminen sekä backlogin purkaminen

Mitä saavutettiin (1.8.2015)

  • Keskeneräisen asiakastilausten määrä putosi viiteen
  • Hallinnan tunne, matalampi stressi, asiakkaat tyytyväisiä, vapautui aikaa muille töille

Lisätietoja:

  • Päivi Strömmer puh. 040 411 5626
  • Tomi Järvinen puh. 050 569 3197

Hakemusten käsittely

  • Käsittelyaika oli ollut vuosikaudet noin 65-85pv (tavoite oli 60pv)
  • Parannusviikko pidettiin toukokuussa 2013, jolloin löydettin prosessin hukat ja aloitettiin toimenpiteet
  • Parannustoimenpiteet jalkautettiin ja käsittelyaika alkoi laskemaan välittömästi
  • Vuoden 2014 alussa käsittelyaika oli 30pv
  • Käsittelyaikojen lyhentyminen vähensi muita turhia töitä mm. Asiakaskyselyi-hin vastaamista

Lisätietoja:

  • Päivi Strömmer puh. 040 411 5626
  • Tomi Järvinen puh. 050 569 3197
Asiakkaitamme ovat mm.

Tiedustele muita referenssejä ja asiakascaseja Päiviltä puh. 040 411 5626 ja Tomilta puh. 050 569 3197

Back To Top